Edukacja muzyczna
Rozwój przez muzykę i ruch
W pedagogice freblowskiej muzyka pełni kluczową rolę, wspierając wszechstronny rozwój dziecka. Fryderyk Froebel, twórca nowoczesnego przedszkolnictwa, porównał przedszkole do ogródka, w którym dzieci są roślinami, a nauczyciel – troskliwym ogrodnikiem dbającym o ich wzrost. W myśl tej metafory, muzyka staje się jednym z narzędzi, które pomaga dzieciom rozwijać ich naturalne zdolności w harmonii z otaczającym światem.
Dlaczego warto?
Edukacja muzyczna w przedszkolu freblowskim obejmuje pięć rodzajów aktywności muzycznej: śpiew, grę na instrumentach, słuchanie muzyki, ruch przy muzyce oraz tworzenie muzyki. Wszystkie te elementy wspierają rozwój percepcyjny, fizyczny i społeczno-emocjonalny dzieci, co wpisuje się w koncepcję Froebla, integrując siły „głowy, rąk i serca”. Zabawy muzyczne rozwijają zmysły, wspierają wyobraźnię i kształtują umiejętności społeczne.
Zajęcia muzyczne, na przykład podczas Spotkania w Kole, które są fundamentem metody freblowskiej, łączą aktywność muzyczną z gimnastyką, ćwiczeniami oddechowymi oraz rozgrzewką aparatu artykulacyjnego, co przygotowuje dzieci do dalszej aktywności.
Rozwijanie umiejętności percepcyjnych i intelektualnych poprzez śpiew i słuchanie muzyki
Wspieranie fizycznego rozwoju dzieci poprzez ruch przy muzyce i zabawy rytmiczne
Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych przez wspólną zabawę i tworzenie muzyki
Wspieranie samodzielności, kreatywności i współpracy w grupie
Publikacje w tej tematyce
Zabawy muzyczno-ruchowe wspierają rozwój holistyczny i stanowią nieodłączną część codziennej edukacji w przedszkolach freblowskich.
Skontaktuj się z nami
Wprowadź edukację muzyczną do swojej placówki, aby wspierać dzieci w ich rozwoju przez muzykę, ruch i zabawę!